"Tot ceea ce n-avem de la naştere şi de care avem nevoie
când suntem mari, ne este dat prin educaţie. Aceasta educaţie ne vine de
la natură, de la oameni sau de la lucruri"
Cineva mult mai deştept decât mine a emis această părere la care subscriu.În natură, toate lucrurile au ordinea lor firească, se întâmplă conform unui program.Este ordinea firii.
Cât despre oamenii pe care îi întâlnim, cu siguranţă avem ceva de învăţat de la fiecare.Poate fi un exemplu de urmat sau o cale de evitat.De aceea ne bucurăm de atâta libertate, pentru a ne înălţa desupra condiţiei umane, prin alegerile pe care le facem.
Lucrurile au rolul lor în educaţia noastră.Toate sunt create de oameni, care au pus în ele ore de muncă, cunoştinţe acumulate de-a lungul generaţiilor şi SUFLET.Speram ca prin vizita de la basilică să aflaţi despre istoria Tomisului, despre tehnicile de construcţie specifice romanilor, dar mai ales, să vă identificaţi cu atmosfera primelor secole creştine.
În ceea ce priveşte evenimentele de astăzi, îmi cer scuze faţă de cei care au demonstrat că au educaţie.M-a revoltat faptul că încă o dată am greşit, crezând că toţi adolescenţii merită trataţi cu încredere, cu respect.Gălăgia, înghiontelile, atmosfera de junglă le voi pune pe seama imaturităţii multora dintre voi. Speram că vom construi împreună o altfel de lecţie, care să vă rămână întipărită în minte şi, mai ales,în suflet.
Scurte lectii de istorie pe intelesul tuturor- istorie accesibila, istorie inteligibila. Voi impartasi elevilor mei tot ceea ce cred ca le-ar folosi din istorie, in speranta ca vor fi atenti la invataturile trecutului. Cum istoria locala este adesea ignorata , voi aborda si subiecte privind istoria Constantei si a Dobrogei. Cred ca am ales varianta cea mai potrivita de a comunica propriilor elevi ceea ce cred ca le-ar folosi pentru cultura generala.
marți, 19 martie 2013
Sugestii portofoliu 9F
Mi-aş dori să vă alegeţi câte o temă din cele privind Europa de Est şi Asia, alcătuind o prezentare Powerpoint cu minimum 10 slide-uri, în care să rezumaţi informaţiile obţinute din documentare şi să le îmbinaţi cu ilustraţii adecvate.
Vă sugerez următoarele teme:
*Armament şi tactici de luptă caracteristice cruciaţilor
*Tactici de luptă specifice populaţiilor turcice
*Stiinţele arabe
*Poeţi şi filosofi arabi
*Arhitectura maură în Spania
*un rezumat din articolul"Un bizantin desăvârşit-Andronic Comnenul"
+http://www.revistamagazin.ro/content/view/5329/8/
*un rezumat despre istoria Ordinului Templierilor
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cum-pierit-ordinul-templierilor
*2 persoane să prezinte creştinarea ruşilor http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cre-tinarea-rusiei-kievene
*2 persoane să prezinte relaţiile dinter creştinii occidentali şi bizantini http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/occidentalii-sursele-bizantine-vipere-aducatoare-moarte
*rezumat despre fortificaţiile Constantinopolului http://www.historia.ro/exclusiv_web/travel/articol/10-aspecte-stiut-zidurile-constantinopolului
*2 persoane despre tehnici de luptă bizantine http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/focul-grecesc-un-secret-imparatesc-dus-mormant
*2 persoane despre Harun al Rasid http://www.revistamagazin.ro/content/view/4757/8/
Vă sugerez următoarele teme:
*Armament şi tactici de luptă caracteristice cruciaţilor
*Tactici de luptă specifice populaţiilor turcice
*Stiinţele arabe
*Poeţi şi filosofi arabi
*Arhitectura maură în Spania
*un rezumat din articolul"Un bizantin desăvârşit-Andronic Comnenul"
+http://www.revistamagazin.ro/content/view/5329/8/
*un rezumat despre istoria Ordinului Templierilor
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cum-pierit-ordinul-templierilor
*2 persoane să prezinte creştinarea ruşilor http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cre-tinarea-rusiei-kievene
*2 persoane să prezinte relaţiile dinter creştinii occidentali şi bizantini http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/occidentalii-sursele-bizantine-vipere-aducatoare-moarte
*rezumat despre fortificaţiile Constantinopolului http://www.historia.ro/exclusiv_web/travel/articol/10-aspecte-stiut-zidurile-constantinopolului
*2 persoane despre tehnici de luptă bizantine http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/focul-grecesc-un-secret-imparatesc-dus-mormant
*2 persoane despre Harun al Rasid http://www.revistamagazin.ro/content/view/4757/8/
luni, 18 martie 2013
prezentare Primul Război Mondial
Am descoperit un program tare interesant pe care l-ati putea folosi si voi .
Va dau link+ulpentru prima mea prezentare de acest gen
Va dau link+ulpentru prima mea prezentare de acest gen
Temă 10 F 18martie2013
Ascultă cu atenţie expunerea istoricului Neagu Djuvara
despre începutul Primului Război Mondial (1914-1918)
http://www.youtube.com/watch?v=JL0IEXtEkwI
şi răspunde apoi cerinţelor:
1)Ce diferenţe existau între Franţa şi Rusia?
2)Din ce motive s-a petrecut atentatul de la Sarajevo?
3)Ce legătură exista între britanici şi japonezi?Dar între ruşi şi japonezi?
4)Cât timp anticipau beligeranţii că va dura războiul?
5)Ce urmări a avut pentru români anul 1877?
6)Care era cea mai mare dorinţă a românilor?
7)Ce era Consiliul de Coroană?
8)Ce a decis Consiliul de Coroană în anul 1914?
9) Cu ce familii princiare europene era înrudită regina Maria?
despre începutul Primului Război Mondial (1914-1918)
http://www.youtube.com/watch?v=JL0IEXtEkwI
şi răspunde apoi cerinţelor:
1)Ce diferenţe existau între Franţa şi Rusia?
2)Din ce motive s-a petrecut atentatul de la Sarajevo?
3)Ce legătură exista între britanici şi japonezi?Dar între ruşi şi japonezi?
4)Cât timp anticipau beligeranţii că va dura războiul?
5)Ce urmări a avut pentru români anul 1877?
6)Care era cea mai mare dorinţă a românilor?
7)Ce era Consiliul de Coroană?
8)Ce a decis Consiliul de Coroană în anul 1914?
9) Cu ce familii princiare europene era înrudită regina Maria?
Ziarele şi războiul
Atentatul de la Sarajevo ilustrat de presa americană la 29 iunie 1914 |
Războiul devine iminent deoarece de partea Austro-Ungariei şi a Serbiei se aliniază restul statelor europene. Rusia se pregăteşte de război şi îşi concentrează trupele pe graniţa cu Austro-Ungaria.Germania ameninţă cu războiul pe mare.Războiul ameninţă nu doar securitatea locuitorilor din europa, dar şi probleme economice grave, datorită suspendării comerţului între anumite state.
Rusia ameninţătoare ,ia partea Serbiei |
Statele Unite se menţin în afara conflictului, însă analizează cu atenţie situaţia de pe continent, aşteptând momentul favorabil.Cel mai prestigios adversar al Germaniei este Marea Britanie, cu impresionanta sa flotă.Coloniile contribuie la efortul de război al metropolei, astfel că războiul se mondializează.(august 1914)
Ziarele confirmă zvonul implicării Angliei |
Românii se menţin neutri, în aşteptarea momentului favorabil pentru realizarea unităţii naţionale.Transilvania, Bucovina, Basarabia se aflau încă sub dominaţie străină, de partea cui să intre românii?Dezbateri , negocieri, separarea opiniei publice între antantofili şi germanofili.
Abia în anul 1916, după negocieri cu Antanta , România declară război.
Declaraţia de război a fost urmată de ofensiva din Carpaţi, îndelung aşteptată de românii ardeleni. Pentru aceştia, eliberarea naţională era sinonimă cu reînvierea.La finalul războiului, în anul 1918 aceştia au profitat de slăbiciunea monarhului Austriei, pentru a se organiza în mod democratic.Evenimentele au culminat cu Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia, de la 1 decembrie 1918.
Momentul decisiv al intrării Statelor unite în război de partea Antantei soseşte -scufundarea Lusitaniei în cadrul războiului total declanşat de Germania este un moment similar atentatului de al Sarajevo.S.U.A. reprezintă forţa care a contribuit la înfrângerea Puterilor Centrale, atunci când Frontul de Est fusese abandonat de armata rusească.
În noiembrie 1918, germania este înfrântă .
În timpul războiului, se practica strângerea de fonduri pentru susţinerea efortului de pe front.Erau vândute obiectele numite "victory bond" .Iata o reclamă care promova ideea de victorie:
Abonați-vă la:
Postări (Atom)