sâmbătă, 28 septembrie 2013

Proiectul de Istorie Orala demarat de elevii de la Colegiul National "Mihai Eminescu " din Constanta

 
Din luna aprilie a  acestui an, am avut oportunitatea de a participa in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca la cursul de formare intitulat "Trecutul de langa noi.Istoria orala a comunitatilor locale".
M-am indragostit de atmosfera orasului, care este vesnic animat de evenimente cu caracter cultural, la care constantenii pot doar visa... nu mai punem la socoteala arhitectura deosebita si sentimentul de a trai istoria la tot pasul!


 


Sa cobori pe Bulevardul Eroilor, trecand pe langa superba biserica Sfantul Mihail, pe langa Monumentul Memorandistilor si sa ajungi in fata frumosului Teatru National si a Catedralei Ortodoxe...sa te aventurezi pe stradutele inguste si sa dai la tot pasul de cafenele, bistrouri , pub-uri pline de studenti.Sigur am omis multe alte repere, insa ceea ce voiam era sa transmit , la randul meu, entuziasmul cu care m-am incarcat acolo.
Totul  se datoreaza bunei organizari, punctualitatii si ospitalitatii gazdelor , rigorii profesorilor care ne-au introdus in fascinantul domeniu al Istoriei Orale si  legaturilor speciale pe care le-am stabilit cu colegii veniti din toate judetele tarii.
Am decis sa valorific experienta de la Babes-Bolyai , propunand elevilor mei o colaborare in vederea realizarii unui proiect de Istorie Orala despre liceul"Mihai Eminescu" din Constanta.Am convingerea ca prin intermediul interviurilor cu fostii absolventi sau profesori ai liceului, participantii la  acest proiect vor aprecia mai mult indelungata traditie a acestei institutii de invatamant  si se vor solidariza vechilor generatii care au insufletit batrana cladire a Liceului.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu